پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

با اين اشتباهات خانه‌تان را كثيف‌تر نكنيد

مجموعه طراحي آنلاين لوگو و ست اداري

با اين اشتباهات خانه‌تان را كثيف‌تر نكنيد

۹۸ بازديد

باور اشتباه: با روزنامه مي‌توان شيشه‌ها را برق انداخت
 اين توصيه زماني درست بود، چون روزنامه‌هاي قديمي ضخامت بيشتري نسبت به روزنامه‌هاي امروز داشتند و هنگام تميز كردن شيشه، خيلي ديرتر تكه پاره مي‌شدند.  خيلي بهتر است كه از دستمال‌هاي ميكروفايبر استفاده كنيد.
_باور اشتباه: وايتكس تقريبا همه چيز را تميز مي‌كند
وايتكس يك لكه بر و ضد عفوني كننده‌ي قوي است، اما نه براي لكه‌هاي سرسخت چربي. وايتكس براي لكه‌هاي روي پارچه و قارچ و كپك‌هاي سرويس بهداشتي و ضد عفوني كردن سطوح بسيار عالي است. اما براي پاك كردن لكه‌هاي چربي اجاق گاز و اطراف آن، كانتر آشپزخانه و ساير سطوح، فقط مي‌تواند بخشي از فرمول تركيبي و همراه با ساير عناصر پاك كننده باشد.اگر مي‌خواهيد جرم و چربي‌ها را پاك كنيد، بهترين كار اين است كه سراغ ماده‌اي با بافت زبر برويد مثل جوش شيرين كه مي‌تواند ذرات چربي و چرك را از جا بكند.
_باور اشتباه: گَرد گير پَردار، گرد و خاك را پاك مي‌كند
گردگير‌هاي پَردار فقط گرد و خاك را به اطراف پخش مي‌كنند .بهترين راه پاك كردن گرد و خاك، استفاده از جاروبرقي يا پارچه‌ي نمدار است.
_باور اشتباه: سركه يك پاك كننده‌ي همه منظوره است
سركه پاك كننده‌ي خوبي براي چربي‌ها و لكه‌هاي آهكي است، اما نبايد از آن روي تمام سطوح استفاده كنيد. براي سطوحي مانند كانتر‌هاي گرانيتي و كفپوش‌هاي چوبي نبايد از سركه استفاده كنيد، زيرا خاصيت اسيدي سركه به اين سطوح آسيب مي‌زند.
_باور اشتباه: اسپري مو مي‌تواند لكه‌ي جوهر را پاك كندبراي پاك كردن جوهر خودكار، خود الكل را روي پارچه بسابيد.

_باور اشتباه: سطوح چوبي بايد مرتبا برق انداخته شوند
هر چند سطوح چوبي بعد از پوليش بسيار زيباتر به نظر مي‌رسند، اما تكرار اين كار در واقع بيشتر به چوب آسيب مي‌زند تا اينكه به نفعش باشد. از پوليش به مقدار بسيار كم استفاده كنيد و سطوح چوبي را با دستمال گردگيري ميكروفايبر تميز نگه داريد.
_باور اشتباه: اول جاروبرقي بكشيد بعد گردگيري كنيد اول گردگيري كنيد و بعد جاروبرقي بكشيد. به اين ترتيب مي‌توانيد ذرات گرد و غبار را كه هنگام گردگيري به زمين افتاده‌اند با جاروبرقي جمع كنيد. 
_باور اشتباه: ملافه‌ها را مي‌توانيد هر دو هفته يك بار بشوييدهفته‌اي يك بار ملافه‌ و روبالشتي را شستن، بهتر است. ضمنا براي شستن ملافه‌ها از آب گرم‌تر استفاده كنيد تا ميكروب‌ها و چربي‌ها كاملا پاك شوند.
_باور اشتباه: ماشين ظرفشويي نيازي به تميز كردن ندارد خيلي مهم است كه ماشين ظرفشويي را مرتبا تميز كنيد تا بهترين عملكرد را داشته باشد. ماشين ظرفشويي خيلي از خرده ريزه‌هاي غذا و املاح آب را نگه مي‌دارد و درون آن مي‌تواند با چربي‌ها يا آهك ِ آب، كثيف و لكه دار شود. ماشين ظرفشويي بايد هر ماه با تميز كننده‌هاي مخصوص ماشين ظرفشويي تميز و پاكسازي شود.
_باور اشتباه: ماشين لباسشويي نياز به تميز كردن ندارد ماشين لباسشويي خود به خود تميز نمي‌شود و در واقع مي‌تواند مكان مستعدي براي باكتري سالمونلا باد؛ بنابراين توصيه مي‌كنيم حتما آن را به خوبي و به طور مرتب تميز كنيد، مخصوصا اگر فقط از آب سرد براي شستشو استفاده مي‌كنيد.
چند نكته‌ي ديگر:
_كف اتاق را قبل از هر چيز ديگري تميز نكنيدشروع كردن تميزكاري‌ها از زمين و كف اتاق كار اشتباهي است كه باعث مي‌شود خانه‌تان از اولش هم كثيف‌تر شود. در واقع تميز كردن كف بايد آخرين كاري باشد كه انجام مي‌دهيد. 
_سينك ظرفشويي هم نياز به شستشو دارد
_لكه‌هاي روي فرش را نسابيد به جاي سابيدن فرش، لكه‌ي خيس را با فشار دادن كف دست‌تان روي پارچه‌اي كه روي آن انداخته‌ايد جذب كنيد. حوله‌ي خيس را روي فرش بيندازيد و سعي كنيد تا جايي كه ممكن است مايع را به حوله جذب كنيد.
_با يك دستمال همه‌ي اتاق‌ها را تميز نكنيد
_اسپري تميز كننده را مستقيما روي سطوح نزنيد مستقيما اسپري كردن روي مبلمان و سطوح مي‌تواند لايه‌اي چرب ايجاد كند كه سبب جذب گرد و خاك بيشتري خواهد شد و ديگر به سختي مي‌توانيد آن‌ها را پاك كنيد. اسپري تميز كننده را روي دستمال بزنيد و سپس سطح مورد نظر را تميز كنيد.
_اگر هواي بيرون گرم است، پنجره‌ها را وسط روز تميز نكنيدوقتي هواي بيرون خيلي گرم است، نبايد پنجره‌ها را وسط روز تميز كنيد. چون مواد پاك كننده‌اي كه روي سطج پنجره استفاده مي‌كنيد، فورا خشك شده و رد و لكه به جا خواهند گذاشت
_برس توالت را خيس سرجايش نگذاريد
_از محصولات پاك كننده براي وسايل الكترونيكي استفاده نكنيد فقط با يك دستمال ميكروفايبر كه با كمي آب مرطوبش كرده‌ايد براي اين وسايل استفاده كنيد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.